måndag 7 augusti 2017

Ny yrkes karriär



Tiden rusar i väg och jag känner att jag inte riktigt hinner med att uppdatera denna personliga blogg lika mycket som jag önskar. Den stora anledningen är att mitt företag har börjat rulla på. I sommar har jag deltagit på mängder av marknader. Att stå på marknader är enorm kul, då man träffar alla möjliga personer. Gamla vänner som jag inte har träffat på "år och dar". Tidigare kunder, nya kunder m.m. För marknadsförings syfte så är det en kanon ide att ställa sig på marknader och visa att man finns. Bli synlig är det man ständig får jobba med som företagare. Och prata om sitt företag vad man har att erbjuda. Visa upp sina produkter och förhoppningsvis sälja.

Jo försäljningen har verkligen dubblats i år. Förra årets marknader gick upp och ner i försäljningen. Det berodde troligtvis på att jag själv inte agerade lika mycket när kunderna besökte mitt tält. Jag har ju inte arbetat med försäljning tidigare så det blir som att lära sig ett nytt yrke. Ny i yrket betyder att man behöver få erfarenhet och lära sig massa detaljer. Jag har gått en säljkurs och nu läser jag litteraturer om sälj som jag har upptäckt är hur stort som helst. Ungefär lika mycket att lära sig som att bli förskollärare. Det är så intressant och givande att byta yrke.

Under våren har jag jobbat en del vid sidan om i mitt tidigare yrke som förskollärare. Man måste ju överleva så länge inte företaget går med vinst. Det där är ganska stressande när man egentligen vill göra massa saker i företaget som man inte hinner med. Tänk om man ändå kunde vinna någon miljon!

Då vet jag vad jag skulle göra!

Min dröm och mål är att kunna leva på mitt företag och inte behöva jobba vid sidan om. Den drömmen kommer jag att kämpa för så den blir sann.

Vad drömmer du om?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar