torsdag 27 mars 2014

Skepp o hoj!


I maj planerar jag att ha en utställning igen på Onsala bibliotek. Det blir min 3:dj utställning. Alla mina utställningar har varit haft temat återbruk. I återbrukstemat har det funnits ett så kallat undertema. Den första utställningen Påsk/vår. Den andra var undertemat Halloween/höst&vinter och den kommande utställningen kommer att ha undertemat hav/sommar&vår. Några alster har jag hemma. Det är svårt att veta hur många som behövs och hur mycket som finns fören jag har samlat ihop alsterna i en låda. Det är något jag bör göra snarast och att bestämma ett datum för det kommer många helgdagar framöver då biblioteket är stängt. I dagens inlägg visar jag upp en nyproducerat alster som kommer att var med på utställningen. Det är en tavla i form av en livboj.



Materialet som jag har använt är en Cd skiva, vit resttyg och en urväxt siden pyjamas med rött struktur mönster.


Av tidigare erfarenhet med att klistra på Cd skiva var val av klister lätt. Vanligtvis brukar jag använda limpistolen för att slippa använda klämmor vid torkprocessen. Limpistolen fungerar bara vid små detaljer med klistring på Cd skivan för klistret torkar otroligt snabbt på skivans yta och lossar också mycket lätt. Jag har använt skollim som jag har penslat på. 


Det krävdes tålamod och tid för att få fast tygbitarna. Det tunna repet är tre olika gula nyanser av garn som jag har flätat ihop. Med en upphängnings anordning baktill på skivan är tavlan färdig.      



1 kommentar: