lördag 15 mars 2014

Brevlådan "höghuset"



Hej igen! Fyra dagars blogguppehåll pågrund av "bloggtorka" och inga inlägg att skriva om. Nu tar jag nya tag.!Tack alla trogna läsare som har bläddrat runt bland äldre inlägg. Jag startar igång med ett av mina stora pågående projekt som äntligen är färdigt! Här ser ni framsidan av brevlådan. Det uppstod ett problem efter att jag hade lackat den. Nja det gäller att vara observant på vilken sorts lack som stryks på. Jag rekommenderar inte trälack för den har en brunnyans även efter torktid. Det gjorde att jag var tvungen att lägga på mer färg ovanpå. Det blir att inhandla klarlack för utomhusbruk snarast!Två lager blir lagom eftersom jag har en under den sista grå färglagret.



I mitt förra inlägg visade jag hur du lätt tillverkar egna schablon mallar, se inlägget: Gör egna schabloner av 
förpackningar. Jag använde en hushållssvamp och duttade på den gula färgen. Innan färgen hade torkat hällde jag på gult glitter.


På ena gaveln av höghuset ser det ut så här.

Projektet "målad brevlåda" har blivit i 2 inlägg här har du länkarna till dessa: Starten på en ny brevlåda.Nuhar lägenhetsinnehavarna börjat flytta in. Efter dem två lackade lagerna är det bara att vänta att min man spikar fast lådan på stolpen. När det är gjort kommer jag att lägga upp en bild på bloggen.






1 kommentar:

  1. Oj! Verkligen kreativ och välarbetad brevlåda!

    Du vann hyska å hake på auktionen i min blogg.
    Vill du prova att maila mig på x-handarbete-pyssel(snabel-a)hotmail.se så vi kan göra klart affären.
    Prova skriver jag då jag inte använt denna adress förut.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera