tisdag 28 november 2017

Tomteskara med ris


Detta är ett uppdaterat inlägg från 2013. Då jag hade en adventskalender med pysseltips varje dag.


Lite sent på kvällen kommer tillsist dagens bild nummer 7 på bloggens adventskalender. Bilden föreställer tomtar på rad som sitter i jämte sina risskålar.


Den 1:a december använde jag halva delen av denna äggkartong, som jag formade om till en adventsljusstake. I dagens inlägg på bloggens kalender nummer 6 kommer jag att visa vad jag gjorde med den bakredelen av äggkartongen från bilden.


Jag började med att måla äggkartongs delarna 


Jag satte på mössorna och limmade fast skägget. I varje så kallade skål lade jag en klick lim så att riset skulle fastna.



               Eftersom jag inte hade något grötris hemma som jag hade planerna så fick jag ta kanel.



                                                     Så blev tomteskaran värdig tillsist




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar