fredag 1 juni 2012

Kläder till Barbie Ken


Eftersom jag inte hade en Barbie Ken hemma lånade jag en från jobbet. Så jag även kunde pröva att sy lite kläder till Ken dockan. Det var bara några få mönster i boken som jag hittade mönsterna i till Barbie Ken.
Se inlägget:http://haggalen.blogspot.se/2012/04/sydd-sweetshirt-till-barbie.html
Vilken diskriminering eller hur?
Denna sweatshirten har  även armar men jag valde bort dem. För min symaskin har börjat bråka så sömmarna korvar ihop sig. Jag får blir så irriterad på maskinen när den inte vill fungera som den skall.


Här är mönstret. Så även du kan ge dig på att sy Sweetshirt till Ken dockan. Jag rekommenderar att sy i ett mer töjbart tyg som är följsamt. Plaggen blir då också lättare att ta på dockorna.


Jag prövade själv att sy i ett flistyg och det gick inte så bra. Detta tyget var inte lika följsamt Det blev inte så bra för tröjan blev trång över kroppen. Så jag fick klippa upp den framtill. Det blev då ett annat plagg. Jag gjorde också kragen lite vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar