söndag 9 oktober 2011

Tavla med reklamblads mosaik



Denna tavla var från början ett experiment. Ibland ploppar det upp idéer som jag vill testa i olika material. Tavlan är gjord av reklamblad som jag har rivit bitar av och limmat fast som ett mosaikmönster. Jag har använt en taveltalrik som jag hade hemma där jag inte tyckte om motivet utan behövde förnya tavla. Sen har jag gjort ett grundlandskap där jag har utgått från halva nederdelen grön/brun färg nyanser och halva överdelen olika blåa färgnyanser. Där efter hade jag svårt att komma på vad det skulle vara mer på tavlan det fick bli målade granar och ett vitt slott och en grind. Många gånger har jag haft tankarna att ta bort slottet och sätta ditt något annat. Jag är halvnöjd med tavlan så den har hängt i källaren. Molnen har jag målat på med vitt oljefärger. Jag använde mig av decoupage lim/lack att sätta fast pappers bitarna och att lacka över med för att göra allt glansigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar