söndag 26 mars 2017

Våren är här!



I  har vi haft en underbart väder med massa sol. Våren har hälsat på men är osäker om den får stanna. Det är ju sista veckan i mars, mycket kan hända i lur månaden april. Men alldeles snart så kan vi ändå vara säkra på att vintern är förbi. I natt försvann en timme då det var dags att vrida fram klockan. Det blev lite stressat när jag i dag skulle i väg på min tidsbokning som jag hade på regndropps massarge. Regndropps massage en lättare form av massarge där det används massa oljor med örter i. Effekten skall vara att driva ut, sätta igång, läkande och ge energi. Jag har känt mig så trött och energin har varit trög. Det visade sig att min kropp inte mår så bra. Många spänningar som behöver lossas. Det får bli fler besök!

Det har inte funnits så mycket tid över att njuta av det underbara vädret. Så typiskt att det är massa andra saker som måste göras just denna helgen. Igår var jag bland annat o hälsade på mina föräldrar. Dem bor ganska nära där vi bor. Inte så nära så det går att vinka till varandra. Men det är gångavstånd. När vi väljer att ta bilen blir sträckan längre. Var med mamma ut i deras trädgård o inspekterade deras blommor som hade slagit ut i blom. Där i en rabatt satt en sten målad som en kanin. Det är en av mina skapelser.


Mina föräldrars trädgård ligger på en solig plats här är det alltid varmare än vad vi har hemma. Det gör att deras växter ligger nästan 2 veckor förre i utvecklingen än vad våra gör. Dem blåa blommorna är inte skilan. Jag vet inte vad dem heter. Vet du? Men det jag egentligen ville fånga på bilden var de 3 bin som vi såg. Det kom också en nässelfjäril och flög förbi. Denna helgens fynd har varit många vårtecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar