torsdag 5 november 2015

En Karl-Johan svamp som brosch

Hej!

Min svampinspiration fortsätter. Här har jag lyckats designa en Karl-Johan svamp av en tunn plastpåse som oftast mat förvaras i. Foten är en mindre kork och över dessa skelettdelar har jag använt den "magiska leran" som är lättviktig. Allt har avslutas med ett lager färg och lack. Längst ner i foten sitter det en ståltråds snodd. Innan har jag använt mina svampar som dekorationer i kransar och arrangemangs fat. Nu kommer en ny variant. Tillsammans med blad från en ljusmachette och en bit orange piprensare blev det ett mini höst arrangemang som brosch.



Det var svårt att få fason på broschen så att den hängde rakt upp. Jag använde en medelstor säkerhetsnål och blomstertejp. För att svamp arrangemanget skulle hänga stadigt fick jag fästa säkerhetsnålen lodrätt uppåt. 

Först igår upptäckte jag att det hade startat en Julåterbruksutmaning som sker på måndagar. För att höst broschen skall passa in i utmaningen behöver det vara en julklapp eftersom det inte har med julen att göra. Jag brukar ge mig själv julklappar. Detta är min alldeles egna julklapp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar