onsdag 4 oktober 2017

Kontakten Halloweenia

Hej!

Igår föddes det en ny prototyp som dessutom blev en maskot till nätverkskvällen jag var på i går. Halloweenia blev häxans namn. Hon är ett hängsmycke som jag hade runt halsen igår när jag på ett effektivt sätt fick kontakt med andra företagskvinnor. Kanske det var lättare att få kontakt eftersom Halloweenia är gjord av en stickkontakt? 

Anledningen att Halloweenia blev till var en slump. Sladden som jag höll på att klippa svampfötter till blev mindre och mindre och kvar blev bara stickkontakten. Jag vände och vred på den en stund funderade på att slänga den. Men då fick jag se att det var ju en kvinnokropp med klänning och fötter. Det som fattades var huvud och armar. Så började det med att jag formade ett huvud med min magiska lera Clay som jag använder till nästan allt. 

Armarna är en rests stumpar av ett snöre, kantband från en gardin, ögonen en minipärla, hår av brunt ull, hatt av skinn från en stövel, hatten har jag snurrat och satt ståltråd runt både för att hålla kvar snurret och för att kunna göra en ögla att fästa bandet i, brätte av filt och stämplade prickar av en hemmagjord stämpel (en rörpärla fastklistrad på ett skaft doppad i orange färg.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig häxa!! Fasligt grann :)

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt kreativt återbruk! Så smart, rolig och festlig idé - väl utnyttjande av den ursprungliga produkten..

    SvaraRadera