söndag 14 juni 2015

En uppskattad barnaktivetet

                                                              Hej!

helgen var jag inhyrd med mitt företag i Hyssnas byggdegård för att aktivera 23 barn i blandade åldrar på en 40 års fest. I min skaparväska hade jag med mig tre olika modeller som barnen fick välja på. Här är slutresultat. Alla var som uppslukade av aktiviteten som pågick i 3 timmar. Det var mycket färg, glitter och klister med limpistoler.


På alla mina aktiviteter som jag har med vuxna och barn dukar jag alltid upp en inspirerande och inbjudande skaparmiljö. Materialet som erbjöds var toalett och hushållsrullar i tre olika utförande som slott/borg, racebil och huslänga som förvaring. Jag hade med mig pysselpaket som jag har format som halvfabrikats modeller. Dessa modeller (utom slottet), säljs även på shopen. PysselQvinnan/shopen. Modellerna var uppställda framför pysselpaketen, så var det bara att ta ett paket och sätta sig vid skaparbordet.


Här är skaparbordet som är framdukat med med färg, klister. limpistoler, glitter och skyddsutrustning i form av vaxdukar och målarskjortor.  


De populäraste pysslet denna dagen var slotten. Men här är det mycket att måla en del barn valde att samarbeta. Många valde att glittra tornen.





1 kommentar:

  1. Det här verkade var trevligt för att umgås med barn det är grejer det.

    SvaraRadera