fredag 15 maj 2015

En brygga blir ett av materialen till....

                                                       Hej!

För en vecka sedan var jag och hämtade min stora Skatt på posten. Skatten som innehöll återbruksmaterial i form av tågvirke som jag i inlägget kallade rep i olika dimensioner. Anledningen till att jag använde det begreppet var min okunskap kring detta material. Men efter att ha varit inne och läst på min väns hemsida Knop & Knop.se fick jag lära mig att dessa rep eller tågvirke luktar tjära. Jag älskar doften. Efter att ha pakat upp min låda och sorterat dem i lika kategorier satte skaparhjärnan igång att arbeta. Sedan stoppade jag undan lådorna i verkstaden och tänkte inte mer på dem. Igår damp det ner en idé att försöka göra sjöbodar av bag in boxpaket. Dem kommer jag att visa senare i ett annat inlägg. Sjöbodar utvecklades med alla tillbehör och helt plötsligt föddes det en ny kurs :) Bara så där! Samtidigt som jag håller på att göra modellen som vi skall utgå ifrån håller jag på att bygga ihop materialet. På alla mina kurser är det jag som sätter ihop de mesta av materialet som då är handgjort och baserat på återbruk. Så småningom när jag har gjort färdig kursmaterialet kommer jag också att sälja dessa löst och i paketform på webbshopen. Detta kommer att bli en sommar kurs som jag räknar med att få igång om cirka 2 veckor.

Bryggan är gjord av vinkorkar, tågvirke, bagin box förpackning och mörkchoklad förpackning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar