onsdag 25 februari 2015

Tittskåpet med godbitar

 

                                                             Hej!

Jag upptäckte bloggen Inspirami hos en annan bloggare som jag följer. Här finns det en utmaning varje månad med olika teman. Februari månads tema är ÅTERBRUK det är ju ett område är som klippt och skuret för mig. Eftersom jag jobbar så intensivt nu inför kursstarten med mina miniatyrer och tittskåp som är PysselQvinnans första kursutbud. Tittskåpet som är gjort av en ekologisk förpackning av papper, har ett klätt ytterskal i valbart utseende som träpanel, kakelplattor, tyg, målat enfärgat eller målat med mönster eller om kursdeltagaren har egna förslag. Se bilderna nedan på de olika ytterskalen. Inuti skåpet är det tapet och hyllplan med spets och handgjorda miniatyrer. Miniatyrerna har endast ett skal av claylera. Leran har kläds över tidningspapper som formas som ett skelett eller sladdar, äggkartonger etc. Observera inga färdig köpta plastminiatyrer. Leran är en sorts papperslera som går att köpa i olika färger. Men jag köper alltid vit som jag målar lager på lager. Mer om kursen kan du läsa på min hemsida som nu har blivit uppdaterad med mer info http://pysselqvinnan.se/


kakelplattor


Jeanstyg


Panel





                                                                   



3 kommentarer:

  1. Hej! Kul att du hittade Monthly Makers och fick till ett bidrag med så kort varsel :) Det är tolv bloggare som håller i konceptet, och vi presenterar ett tema per månad i en av bloggarna. I februari är det Annica på Inspirami men nästa månad blir det en av oss andra. Om det är lite snurrigt att komma in såhär mitt i så har jag skrivit kort om hur det funkar här: http://aliciasivert.blogspot.se/2015/01/monthly-makers.html

    Kul med miniatyrer också! Och tittskåp. Hade jag plats för alla lådor skulle jag bygga miniatyrvärldar överallt! :)

    SvaraRadera
  2. Super coolt. Det är verkligen fanatiskt vad man kan göra igenom att återvinna gamla saker.


    Ha en super mysig dag!

    SvaraRadera
  3. Åh, jag älskar tittskåp! De är så mysiga och spännande på nåt vis.

    SvaraRadera