onsdag 14 januari 2015

Chokladbollar utan fett och socker


Hej! Efter att ha druckit mina energi smoothie i 1 vecka känner jag mig pigg, har energi och kraften har kommit tillbaka. (det blev lite uppehåll strax efter jul). Nu är jag igång igen. Nu känner jag min frisk och redo för nya utmaningar i livet. Dags att gå vidare och för att fixa detta är det viktigt att tänka på vad som åker in i munintaget. Jag satsar på ett friskt 2015! Ibland vill ögonen ha lite godis, inte lika ofta längre att kroppen skriker efter den söta varan. Det var dags att förbruka dadlarna, det var då jag fick den här idén med chokladbollarna. Från början var det bara ett experiment. Ett lyckat experiment för dem blev supergoda!


I bollarna har jag 4 dadlar som jag mosar, blandar i 3 dl havregryn, 1 msk kakao och 1/4 kaffemått. Blanda alla ingredienser med en gaffel tillsätt lite kalt vatten från kranen så degen går i hop och blir formbar. Gör bollar som rullas i kokos flingor.
Ät och njut! Trots att det inte är något socker i smakar ändå söt från dadlarna.

1 kommentar:

  1. Jag gjorde en laddning nu ikväll och det blev smaskens! Tack för receptet!

    SvaraRadera