söndag 21 december 2014

Tittskåp med goda tillbehör


Hej! I Helgen har jag pysslat och knåpat med tittskåp och gjort nya tillbehör. På nedersta hyllan kanske du känner igen mina återbruks bakverk, se inlägget: Rosenbröd och Pan rich. Nu håller jag på att utveckla idéen med samma storlek på skåp, men med ett annat innehåll.


I det länkade  inlägget visar jag också upp mina kanelbullar bakat av hörlurs sladdar. Jag kände att bullarnas utseende behövde finslipas med lite brun kanel färg och pärlsocker.


Några nya festligare bakverk blev också till. Av en disksvamp fick jag ihop dessa 6 tårtor med grädde, sockerkaksbotten med jordgubbssylt emellan. Garneringar med jordgubbar, chokladflis, marsipanrosor och kakaoströssel. Alla tårtorna sitter hårt fast limmade på sina runda silverfat. 


När jag hade klippt ut tårtorna blev det lite små slattar över och dem klippte jag till 20 bakelser på 5 silver fat. Några med jordgubbssylt emellan och några naturella. Alla med grädde på översta lagret med ett smultron som garnering. Bakverken passar perfekt att använda till tittskåp eller till Barbie.

3 kommentarer:

  1. Det ser ut som ett väldigt roligt pyssel men smått och pillrigt. Vad duktig du är! God jul!!

    SvaraRadera
  2. Å, vad söta! Jag älskar miniatyrer och dockskåp men var längesen jag själv gjorde något. Bakverken blev jättebra.
    Det kanske bara är bilden som gjort det, men i tittskåpet syns inte bakverken så bra. Kanske göra nästa tittskåp mindre djupt?

    SvaraRadera
  3. Vilket pillerjobb, roliga idéer!

    SvaraRadera