måndag 22 december 2014

Energi smoothie "Choklad" och "Höst"


Efter en tids sjukdom har orsakat att jag är energi och kraftlös. Trött från morgon till kväll. Det är så frustrerande att inte orka med något och för det minsta ansträngning blir jag så fruktansvärt trött. När jag nu vet att det inte är så långt kvar innan jag måste komma i gång på allvar, kämpar jag för att hitta tillbaka min energi och min kraft. Jag har också varit mycket yr, tung och dåsig i huvudet en tid tillbaka.  Jag fick tips av min mamma att börja använda blutsaft. Rosenrot är ett annat hälsoprepparat för den trötta kroppen som jag redan hade hemma. Jag började med mitt energi program  för 3 dagar sedan och jag känner redan nu en stor förbättring. Yrseln och dåsigheten är borta. Underbart!


Förutom dessa hälsoprepparat har jag druckit energi smoothie varje dag och druckit mycket mer vatten en jag någonsin gjort i mitt liv. På bilden längst upp ser du Chokladsmoothie som är fantastiskt god och den innehåller massor av spännande ingredienser. För att göra det extra gott häll upp smoothien som en drink i ett fint glas och var noga med garneringen. Recepten har jag hämtat från denna bok skriven av min favorit hälsoförfattarinna Sanna Ehdin som har skrivit många måbra böcker som jag har läst under min sjukdomsperiod. 


Här delar jag med mig receptet. I mitt recept har byt ut frukt nr 2 till Hallon, Gurkmeja uteslöt jag eftersom den inte fanns hemma.


Höstsmoothie som jag prövade i dag är helt ljuvlig. I detta receptet har jag gjort en hel del ändringar.


Här är grundreceptet från boken.


Här är mina ingredienser: Havregryn (till garnering) Äpple, Röda vinbär, kardemumma kärnor (stötte dem i morteln), valnötter, vatten, kanel, linfröolja och 2 msk kokosmjölk. 



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar