söndag 23 november 2014

Tomte med långa ben och glittriga, färgsprakande paket.


När julafton stod stilla och jag hade kommit halvvägs genom mitt arbete, var jag trött. Handarbetet gick sedan ner i min öppningsbara förvaringspall och låg där. Tills  Lopplisa  startade sin utmaning. Jag år började jag igång igen dock hade jag svårt att hitta en fortsättning. Sedan vände jag mig till dig om att läsa om förslag. Så med hjälp av två förslag kunde jag fortsätta med förra årets projekt och så blev den. Vill du se hur bonaden såg ut förra året innan den placerades inuti pallen, se inlägget:  Bonadens framtid  läser också fortsättningen  Julbonaden nästan klar . En del julklappar har blivit kända snören andra broderade snören. Några av julklapparna hade en glitter i andra, och jag klättrade snabbt. Från början var det tänkt att det rosa i ansiktet skulle föreställa en stor näsa. Men det slutade med att näsan fick bli en ansikte. Två rörliga ögon sattes snabbt med hjälp av limpistolen. Virkade är med broderade eller sydda skor och vantar. En ram runt runt med efterstygn i blå. Dessutom var det för litet att göra en tunnel till trä i hängstiftet som på. Pinnen som hade en kedja i mitten var mycket kort. Jag syr på 3 bitar av tyg och skruvade några skruvar på pinnen och fick en idé att arbeta en kedja med blå ståltråd. 

2 kommentarer:

  1. Wow! Så charmig!!! Kul med ögonen! Tack för att du deltar. Om du vill kan du länka med bild i länkverktyget i inlägget hos mig, precis som tidigare, men det bestämmer du själv. Ha det fint!

    SvaraRadera