onsdag 8 oktober 2014

Kudden "Havet"


Hej! Äntligen, färdig med havskudden som jag började med i börja på sommaren. Det har varit mycket jobb med kudden. I går hoppade jag över att blogga för jag blev hembjuden till en väninna. Jag chansar att lägga in kudden på gårdagens Symöte och hoppas att några av er hittar mitt inlägg. Du har kunnat följa processen av kudden. Du som har missat detta, här kommer länkarna:

http://haggalen.blogspot.se/2014/07/ett-nytt-lapp-projekt-har-startat.html

http://haggalen.blogspot.se/2014/08/utvecklingen-pa-havskudden-sista.html

http://haggalen.blogspot.se/2014/09/framsidan-klar-pa-havskudden.html


I kväll sydde jag fast dem sista knapparna medan jag slevade i mig en fruktsallad gjord på färsk ananas, äpple, gröna och röda vindruvor. Mums! Så gott och mättsamt. Under oktober är det Rosa bandet stöd på Onsdags dejten.. Detta var något jag observerade alldeles försent. Så tyvärr har jag inte en enda fläck rosa att bidra med. När jag skulle sy knapphålen blev jag ovän med symaskinen som bara ville trassla sig. Det fick bli knapphål förhand. Det fungerar också, så om du hamnar i liknande konflikt med din symaskin ta fram nålen och tråden och lämna maskinen och kom tillbaka och red ut trasslet när ditt tålamod är på topp!


Så här blev baksidan på kudden. Kudden är sydd av familjens jeans som nu återbrukat av min sy inspiration. Jeans är en stor miljöbov som innehåller mängder av kemikalier. Om vi återanvänder jeansen och inte lägger dem på soppberget gör vi en insats för vår miljö.





1 kommentar: