onsdag 1 oktober 2014

En broderad jeansros


Hej! Jag har precis avslutat en idé som dök upp medan jag satt och sydde lönnlövet som jag visade upp igår. Fast idén kom under processen alltså inte i gårdagens inlägg utan i det inlägget som var veckan innan: Lite mera stygn på lönnlövet. I dag deltar jag i Onsdagsdejten  med detta inlägget. Att brodera med jeanstyg var något som jag ville pröva. Det var rosen mönstret på konstnärslövet som blev i en ny tappning i form av jeanstygs brodyr på ett säckvävstyg eller juteväv tror jag det kallas. Det är samma material som tomten brukar ha på sin julklappsäck.


Tanken var först att brodera på ett annan nyans av jeanstyg. Jag prövade men det fungerade inte. Det ända tyget som fungerade var säckväven. Jag började med att klippa 1/2 centimeters remsor av ett par gamla jeans. Sedan var det bara att börja sy rosen med en grov stoppnål. De gröna bladen ytterst är remsor från ett par gröna bomulls byxor som var utnötta. Det blev en ruta till att använda till ytligare en kudde. Hela mitt hem svämmar över med kuddar! Ärligt talat så har jag inte tänkt att behålla alla kuddar själv. I slutet på sommaren gjorde jag reklam för min kommande webbshop som skulle öppna i höst. Jag tror jag till och med lovade i oktober. Tyvärr är jag tvungen att skjuta fram öppningen av shoppen av personliga privata själ. Planen var att öppna shoppen på blogger. Men jag har nu ändrat mig då jag hade tur att bli vän med en mycket duktig tjej som är duktig på att skapa hemsidor. Hon kommer att hjälpa mig att göra en professionell shop med säker betalningssystem. Jag vet inte om det blir i år eller nästa år. När jag vet närmare så kommer jag att göra massor av reklam kring detta. På återseende/Susanne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar