lördag 6 september 2014

Nytt material och ny teknik


Hej! Det känns som det behövs en uppdatering på bloggen så inte läsare statistiken rusar fullständigt neråt. Jag opererade mig för 4 dagar sedan och går på smärtlindring vilket gör att jag bara sover. I dag har jag varit lite piggare. Trots att jag är så gott som stilla sittande orkar jag knappt att handarbeta. Efter några virkade maskor ramlar ögonlocken ner och efter några tappade masker inser jag att detta är ingen bra sysselsättning så länge jag befinner mig i detta tillståndet. Det ända som funkar nu är att spela farmvill på mobilen. Det är tur att tillståndet blir bättre för varje dag som går. Inlägget som jag presenterar idag har jag haft på datorn i några veckor. Det är bra att ha några på lager när inte produktionen är i funktion. 

Det var några veckor sedan jag fick den här påsen med ull från grannen. På andra sidan vägen går det får och betar som vår granne äger. Jag har ingen kunskap om materialet innan. Då är det så bra att det finns Youtub. Det klart det finns ju böcker också att låna. Men det är mer praktiskt med film och bekväm som jag är numera så vill jag att kunskap skall komma snabbt fram. För kunna använda ullen krävs det först att man kardar den och därefter tvättar den. Om du stoppar i näsan i påsen som jag gjorde känner du en lukt av ren kossa, Trots att det är fåren som ullen kommer i från inte kossan :) Mysko, jag antar att det inte är kossa det luktar utan ladugård. 




Det var tur att grannens syster som hade fåren ägde kader för min mamma hade farmors kader hemma som jag startade med. Dem var dock utslitna, så när jag först prövade med dem brast handtaget. Grannens systers kader var ganska nya. Jag fick också lite special instruktioner hur tekniken fungerade. 
Hur det gick att karda och vad det blev berättar jag i morgon dagens inlägg. Mina krafter har nu tagit slut och det är dags att återvända till sängen. Vi hörs i morgon/Susanne




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar