tisdag 30 september 2014

Ett konstlöv utformat av olika tekniker


Hej! Så här blev resultatet av mitt lönlöv med en höstkostym. Lövet är gjort i två olika tekniker, lappteknik och brodyr. Brodyrens stygn är delvis hämtat från foto på mönster ute i närmiljön i närheten där jag bor. I tidigare inlägg har du kunnat följa processen av lönnlövets utveckling. Klicka på länkarna nedan om du är intresserad hur jag har byggt upp lövet och för att läsa kring vad de olika mönsterna härstammar ifrån.

En avbild av ett höstlöv växer fram.

Lite mera stygn på lönnlövet.



Konturena runt lövet är sytt med ett tjock ullgarn i rött. Och jag lade även till den lilla själken på lövet. I förra veckan inlägg vände jag mig till er läsare med förslag på vad jag kan använda tyglappen med mitt konstärslöv till. Väska eller kudde fick jag till svar. En kudde tycker jag att lappen passar till. Så nu får lappen vandra i väg till syrummet och vänta in på sin tur bland de andra projketen som ligger där. På återseende längre fram i bloggen med fortsättningen av höstlappen. Detta blir mitt bidrag till dagens symöte.



1 kommentar: