onsdag 27 augusti 2014

"Havet med stenarna", "sensommar skogen" och "rönnbären"


Hej! I mitt målar/pyssel rum pågår det en aktiv akvarell målning i form av små mini tavlor som jag gör kort av. I ett tidigare inlägg delade jag med mig av dessa korten, se inlägget: 2 havskort och ett helt annat kort. Mina bilder är målade från minnesbilder, alltså jag målare inte av utan detta är på frihand. Jag är mycket stolt över att ha fått denna gåvan efter att ha gått igenom ett trauma i mitt liv. Det känns som en kompensation för allt jag har genom gått. Det blir en hel del havsbilder. Dels för jag älskar denna naturen också har jag sådan tur att jag bor ganska nära havet. Dock inte gångavstånd, men 10 minuter med bilen till närmsta strand. Denna bilden är hämtad från mitt energi ställe där jag hämtade kraft i somras, se inlägget:Min energikälla. 


Skogen är också en bra energikälla att hämta kraft ifrån. Jag använde mig av meditation för att rensa min själ och komma fram till kärnan som gjorde att jag mådde dåligt. Detta är något jag varmt kan rekommendera. Det fungerar inte på alla men det är värt att pröva. Och det är också en bra metod för att gå ner i varv efter en lång arbetsdag. Den här skogsbilden kommer från tvärsöver vår gata. Den bilden har jag också målat en större tavla på fast i ett annan vinkel, se inlägget: Sagoskogen. I denna skogsdunge växer det dock inga lingon som jag har målat på bilden för att få en sensommar känsla.


Det sista kortet ut i dag är ett höstkort med en närbild från en rönbärsträd. Jag tycker rönnbären är så vackra och jag njuter av dessa träd på mina hund promenader på morgonen. Det är mest på morgonen som vi går på promenader. På kvällarna är det någon i närheten som skjuter med pistol eller gevär de senaste kvällarna. Vår hund Pepper har blivit skott rädd när han var något år gammal och det där har trappats upp med åren. Så vi har svårt att få ut honom på kvällen. När vi lyckats gör han av sig snabbt i trädgården och sen fort in med svansen mellan benen. I morgon är det Sommartrådens sista omgång, välkomna att delta!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar