tisdag 22 juli 2014

Mormorsrutorna börjar sys ihop


Det var evighets sedan mormorsrutor projektet startade. Se inlägget: Mormorsrutor i ett nytt projekt. Planen var 14 stycken, där hälften skulle gå i två olika nyanser. Det tar tid att virka så många rutor. Jag är inte den där personen som gillar stora projekt där det är mycket samma återkommande detaljer. Jag skulle till exempel aldrig få för mig att göra ett överkast till en säng. Möjligen till en spjälsäng. Jag beundrar dem som har gjort mormorsrutor till överkast. Vilket jobb dem lägger ner. Drygt hälften av rutorna är fast sydda. Det som är det absolut tråkigaste med rutorna är efter arbetet att fästa alla trådar. De arbetet vill jag helst slippa. Så för att inte spara det tråkigaste till sist började jag med att fästa trådarna efter att ha sytt ihop tre rutor. Det blev som en belöning. Tre rutor och "tråkgöra" för att sen få sy ihop tre till... Nu funderar du säker vad jag skall ha denna långa remsa till?? Jo jag kan avslöja att det skall bli en avslutande bård eller förlängning av en tunika som är rosa. Fortsättning följer! Detta inlägget blir mitt bidrag till kvällens symöte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar