måndag 16 februari 2015

Stickad väska med flätat jeanshandtag


 Hej! Här kommer en repris av en stckad väska i återbruksstuk. I två tidigare inlägg har du kunnat följa processen av väskan. Se inläggen: Vad går det att göra med den största stickringen och  Den stickade väskans utveckling. Väskan som är ett återbruk av sonen Christoffers shorts och t-shirt. Längst upp vid öppningen har jag sytt fast en stadig kant. Kanten är avklippta sömmar från jeans som jag har återbrukat.


Handtaget har jag sytt och flätat ihop av tre jeanssömmar. Mitt fram har jag återbrukat en maskinbroderad jeansblomma från en kjol som jag har köpt på röda korset enbart för den fina blomman. Kjoltyget som också var jeans kommer till användning i ett annat projekt framöver.

3 kommentarer:

  1. Så snygg väskan blev, den är säkert outslitlig. Det där med återanvändning gillar jag!

    SvaraRadera
  2. Smart och snygg återvinning

    SvaraRadera