onsdag 26 februari 2014

Pågående projekt i syrummet


Jag har en dröm och det är att kunna sy mina egna kläder precis som min farmor Anna alltid gjorde. Min farmor var sömmerska och varje skolavslutning sydde hon kläder till mig, mina syskon och kusiner. När jag var skolåldern var jag inte speciellt intresserad av att lära mig att sy. Jag tycket det var så bekvämt att lämna kläderna som behöves byta en dragkedja eller dyl till farmor som var både gjorde arbetet snabb och det blev perfekt. I somras sydde jag mina första byxor till mig själv. Då blev det ett par shorts, se inlägget: Så var det dags för första eldprovet.
Mönstret till shortsen är samma mönster som dessa byxor. När jag hade nålat ihop byxorna prövade jag dem och upptäckte att dem var enormt stora. Främst i benen så där fick jag nåla om och klippa sömmarna. Upptill på byxorna gjorde jag veck som jag lärde mig. 


                              När jag prövade byxorna upptäckte jag att byxorna "kliade och stacks! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar