fredag 20 december 2013

Måla med snöfärg


Nedräkningen är mer synlig nu till själva afton träder i kraft. Alla barns väntan på tomten och deras önskningar om dem har gått i uppfyllelse. När barnen slutar att tro på tomtens existens är det bara paketen och all god mat som är viktig och det blir också något positivt att vänta på. Men vad har vi vuxna för längtan till njulen. För mig är det framför allt att vara ledig en längre tid, umgås med nära och kära och äta julmat tillsammans, Stämningen med allt pynt som gran, tomtar och alla ljus. I dagens inlägg nummer 20 kan du se en bred kruka av terrakotta som från börja är vit och sedan får den ett helt nytt utseende



Jag startade med att måla om krukan med matt ljusgrön. När färgen hade torkat duttade jag på med snöfärgen på den ljusgröna matta färgen. Igår var jag på Panduro outlet som har en mindre lokal i orten där jag bor. Mitt planerade besök var att endast köpa en julklapp till min brors flicka Anna. Själv hade jag inte tänkt tanken att jag skulle köpa något till mig själv. Men när jag stötte på snöfärgburken kunde jag inte stoppa mig själv. Den här färgen måste jag bara ha!



                                     

                     Innan snöfärgen hade torkat strödde jag över glitter. här ser du grönt glitter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar