måndag 23 december 2013

Enkelt och snyggt!


Bilderna på gårdagen och dagens inlägg var jag tvungna att förminskas för att få plats på adventskalendern. Idag är det näst sista inlägget, bild nummer 23 på Bloggens adventskalender 2013. Jag har varit ledig idag så jag har jag pyntat det sista i hemmet. Julgranen med äkta barr har min man klätt i vardagsrummet. På altanen är det jag som klär och dekorerar. Under tiden vi har pyntat så har vi även gjort 2 skinkor. En skinka skall vi ha själva och den andra skall vi ta med oss till julbordet. Vi brukar ha knytkalas på julafton. Knytkalas är när alla deltagare tar med sig mat som sätts fram på bordet och som alla äter av. 


Varje år brukar jag göra en röd kruka med snölandskap med tomtar i, se inlägget:Tomtelandskap i en skål. För två veckor sedan plockade jag in buxborn och cypress. Jag lade dem på tidningspapper för att dra ur fukten. Min plan var att göra en krans till min storebror och hans fru som vi skall fira jul hos. Men lusten försvann! Så av en slump samlade jag ihop alla bladverken och satte dem som en bukett i skålen som jag målade med snöfärg,se bild nummer 20 måla med snöfärg. Lite glitter låg det på altanen från ett annat pyssel jag lade den över bladen. I en påse hittade jag glitter flörtkulor i olika storlekar och svampar och röda kulor som jag dekorerade med på blad skapelsen. Så enkelt och så snyggt! 


Mer julfint blev det på altanen. julgruppen med siden/plast blommorna och plastgranen med kulor och glitter. Den blåa slingan med batteri som jag hade ute förra året i granen som jag hade i en unna, se inlägget: I helgen gjorde ja det julfint utanför ytterdörren. har jag i år valt att sätta i min mini plastgran på altanen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar