fredag 13 februari 2015

Förre detta leggings blir pulsvärmare


Det är utmanings temat "För två" hos Frökenfoto. Min tolkning av temat blir två pulsvärmare en till höger hand och en till vänster hand. Pulsvärmarna som innan har suttit på höger ben och vänster ben. Har nu fått ett nytt användnings område. Jag är enormt förtjust i flätmönster. För något år sedan köpte jag ett par vita och ett par blåa flätmönster leggings. När dem blå en dag började släppa i resåren och en del sömmar började lossna var det dags för att kassera dem. Men jag hade dock svårt för att slänga mitt favorit mönster så dem blev liggande i syrummet. 

Så gick förvandlingen till
Jag klippte av ungefär 10 centimeter från nedre delen av varje ben. 

Därefter zick zackade jag varje ände och fållade dem ½ centimeter. 

Vid mudden sydde jag med raksöm en skåra på 3 centimeter. Det är en skåra eller fack för tummen. 

Jag valde också att dekorera pulsvärmarna med olika stygn och färger. 



7 kommentarer:

  1. Smart återanvänt! Vilket pris ville du ha i min utmaning härma mig? Pussel örhängena eller tröjorna?

    SvaraRadera
  2. Återanvändning ,just i min smak! Man skall tänka sig för innan man slänger något - kanske de går att göra något annat av. Smart gjort!

    SvaraRadera
  3. Kul att göra om någon gammal favorit till något helt nytt :)

    SvaraRadera
  4. Härligt med nytt användningsområde. Ibland måste saker få ligga till sig innan man vet vad de ska få bli i sitt nästa liv.

    SvaraRadera
  5. Återvinning är min melodi :) och jag kom att tänka på min yoga-väska jag sydde av ett par avlagda jeans, men då var det det omvända, två som blev en :)

    http://minlillakokvra.blogspot.se/2014/02/yogavaskan-till-min-yogamatta-ar-klar.html

    SvaraRadera
  6. Fint... perfekt återanvändning!

    SvaraRadera
  7. Så fiffigt ☺
    ursäkta mitt sena svar på ditt inlägg, ibland räcker bara inte tiden till.

    Kram kram Malin

    SvaraRadera