torsdag 4 juni 2015

Sydd förvaringskorg av jeans


Det blir fler timmar i syrummet nu när det har blivit "Afrika värme" ute. När temperaturen sträcker sig över 25 sträcket tycker jag att det är jobbigt att vistas ute. Syrummet har vi en trappa ner i källaren. Där är den svalast platsen i vårt hus just nu. Min symaskin går bättre nu sen jag var tvungen att bytta nål på den. Jag satte fast en jeans nål istället. Det var en av dem få symaskins nålarna som fanns hemma. Varför symaskinen inte var på topp förut berodde på när jag sydde zick zack gick tråden av ideligen. Vilket var mycket frustrerande..... Efter nålbytet har maskinen och jag blivit bästa vänner. Jeansåterbruk är något som har hängt med ett tag i mina senaste sy projekt. Måste erkänna att jag börjar känna att nu behöver jag byta tygsort och färg på tråden för att det inte skall bli så enformigt. Mitt senaste projekt av jeans blev den här korgen. Jag har inte kommit på idén själv utan läst i flera andra bloggar om idén. Jag bryr mig inte om att länka vart idén kom ifrån för jag minns inte exakt vilka bloggar jag har läst det i. Jag valde att sy fast ett foder i. Fodret är ett silkestyg tror jag. För jag har inte så mycket kunskaper om tygsorter.


När jag startade med projektet hade jag planerat att korgen skulle bli en brödkorg. Men jag tycker att den blir för stor och klumpig för det ändamålet. Så istället fick korgen bli en förvaringskorg till några av mina återbruksmaterial.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar