måndag 15 juli 2013

En abstrakt färgklick att hänga på väggen


Idag har jag unnat mig en heldags pysseldag. Det har varit helt underbart! Jag höll på i ungefär 5-6 timmar, resultatet blev 2 tavlor av återvinnings material. Den ena tavlan ser du här. Den andra kommer i ett annat inlägg framöver. Den här tavlans grundstomme är en CD skiva. Visste du att det går att måla på CD skivorna? Jag använde svart allmogefärg. Räkna med att torktiden är ungefär 2-3 timmar. Jag rekommenderar också ett tjockt lager färg på skivan. Efter att färgen hade torkat klistrade jag på material bitar av spets med broderade franska knutar, vitlöksnät som jag har målat grönt och sedan klistrat på snäckskal, en bit reklambit med en cirkel från en plastpåse, en bit jeanstyg med målat hjärta. Ovanpå de två målade fälten på skivan har jag klistrat på guldpaljetter på den ena. På det andra målade fältet har jag gjort och blommor av pärlor med stjälkar av spagetti strån och blad av riskorn.


Baktill klistrade jag fast en upphängningskrok för lättare tavlor som jag köpt i hobbyaffären. Det blev en annorlunda mönstrad tavla. En abstrakt färgklick på väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar