onsdag 8 maj 2013

Lite längre på den förtrollade bilden


Kanske läste du förra veckans inlägg med min påbörjade akvarell tavla, om du inte gjorde det, gå in på länken: en förtrollad bild blir starten på en tavla. I förra veckan beskrev jag processen av akvarell målning. Där du startar med de ljusa färgerna och övergår till mörkare färger med hjälp av lager på lager. Här ser du  lager 2 med lite mörkare färgtoner.


Till detaljerna som avslutar målningen brukar jag använda akvarell på tub. Även den färgen blandar jag ut i vatten. Men konsistensen blir naturligtvis tjockare och det ger effekter på målningen.


Så där blev slutresultatet med lite gladare färger och hårdare detaljer. Du kanske undrar varför jag inte har målat på hela pappersarket? Det är ett A3 papper dem är svåra att hitta en passande ram till. Men den lilla biten papper som blir kvar slänger jag inte, utan den kommer till användning till små projekt som till exempel: picknickfilten.



2 kommentarer:

  1. Man riktigt känner doften av barr och mossa. Jag gillar strukturen på trädstammarna!

    SvaraRadera