tisdag 28 maj 2013

En fjäril växer fram


Min bloggkompis Miris tipsade i ett inlägg om olika pärlmönster på webbsida beader.org, Där finns grattis mönster för pärlplattor. Men Miris föreslog att det även skulle kunna fungera till att brodera. Det går också att sätta ihop ett eget mönster i det programmet. Jag blev nyfiken och bestämde mig för att brodera denna fjärilen.


Materialet som jag broderar på är ett vit lakan som jag har kasserat för det hade gått sönder. Här ser du fjärilen växa fram med korsstygn. Jag har använt svart och mörkgrå moulinégarn. På kroppen har jag även lagt till silvertråd i garnet för att ge fjärilskroppen lyster. Jag har en plan över vad jag skall använda min broderade fjäril till, men den är en så länge hemlig. Jag kommer att lägga upp bilder kring processen av fjärilen. Eftersom jag delar detta inlägget på husmorsskolan, så kommer jag att fortsätta att visa hur fjärilsbroderiet kommer att utvecklas nästa tisdag då husmorsskolan har symöte igen. Gå in och läs vad de andra deltagarna har att bjuda på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar