torsdag 28 mars 2013

En annorlunda kylskåpsmagnet


När jag planerade min utställning behövde jag en litet alster som skulle ligga på samma rad som gör en kapsyltavla. Jag planerade att göra en mini tavla av plastkorken. Men av en slump låg det en bit bomull framför mig på köksbordet. Jag prövade att trycka i bomullen i korken mest på skoj. Det såg ut som en Cupcake  Jag fick för mig att pröva att måla på bomullen. Allt var ett test, hade ingen aning om det överhuvudtaget skulle fungera att måla på bomull. Spännande var det!


När jag målade bomullen försvann tanken om Cupcake  I stället valde jag färger som skulle passa till den oranga färgen. Innan jag började med måleriet klistrade jag fast bomullen i korken. Det tog en hel dag innan färgen hade torkat in i bomullen. Resultatet blev spännande för bomullen svällde och fick ett skal som var gummi konsistens. På baksidan av korken klistrade jag fast en magnet som du kan köpa i småförpackningar på hobby affären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar