onsdag 30 januari 2013

Vas eller prydnad med tulpaner


I helgen har jag rensat bort de sista av julpyntet och genast började jag längta efter våren. Tulpanerna säljs i buketter i mataffärerna. Men än har jag inte köpt hem några. Istället fick jag inspiration att måla tulpaner i pastellfärger. Inspirationen kom inte bara av de borttagna julsakerna utan också av ett besök av en nyöppnad outlet butik med Panduro hobby där jag bor.


Glasflaskan är målad i grön sandfärg innan tulpanerna målades på. Det blev en flaska som prydnad eller att ha som vas. Efter att jag hade målat klart flaskan blev ja mer entusiastisk att måla mera tulpan mönster på fler prylar. När jag sen på söndagen var på Hemtex och strosade fick jag se att halva affären bestod av tulpan mönster. Tänka att jag hade fastnat för ett mönster som är den senaste flugan inom textilmaterialen. Detta inlägget är ett bidrag till Maritjohansson helgutmaning. Detta blir också ett av mina bidrag till fiffigasystrar månadens pyssel för januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar