söndag 23 december 2012

Vintertavla med 3D snö


Årets första snö på västkusten kom vid 1:a advent. Jag tycker det är mysigt med snön om den får ligga ett tag och då solen är framme på eftermiddagarna. Då smälter snön i lagom proportioner. Men det är dock inte så vanligt där jag bor utan oftast regnar det emellan. Vilket gör att väglaget pendlar mellan ishalka, snömodd och underkylt regn. För någon vecka sedan regnade vår 1 december snö bort och det har tills dess bara varit lite snö fläckar kvar här och där. Men just nu är det snöstorm igen och min nya vintertavla passar återigen att hänga upp bland alla julsaker. Vintertavlan är målad på ett akvarell papper med akvarell färger. Rammen är ett glass lock från en 1 1/2 liters låda.

                                                Månadens Pyssel - Utmaning

Inlägget är ett passande bidrag till Fiffigasystrarnas månads pyssel för december där temat är VINTER.



                                  Vinterbilder från SweClockers medlemmar
(Bilden har jag hämtat från http://www.sweclockers.com/nyhet/13316-vinterbilder-fran-sweclockers-medlemmar)
                                  Jag använde bilden och gjorde om den i ett annat material.




                               
                                      Fågeln på bilden är en koltrast. Min fågel liknar mer en kaja.


                                    Snön på grenarna svampade jag på med tub akvarell färg.


           Jag avslutade tavlan med att klistra fast konstgjord snö (dekorations snö), se först bilden i inlägget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar