lördag 1 december 2012

Tegel eller inte? Var med och påverka!


Förra måndagen på Klockarbarns återbruksutmaning visade jag mitt höghus som jag håller på med. Nu har jag jobbat vidare med huset alla fönster är färdiga och dekorerade. Dörren och trappan är också på plats. Men när jag hade klistrat fast fönsterkarmarna upptäckte jag att dem var smalare än fönsterna var. Vilket gjorde att jag var tvungen att måla på ny fasad färg. Då försvann teglet! Nu är mina funderingar skall jag göra nytt tegel eller är det snyggare utan. Se bilden nedanför.

                                               

Så här såg tegelhuset ut, se hur jag startade projektet En lång tavla börjar växa fram Jag har beslutångest om jag skall måla på tegel igen eller skall jag behålla fasaden bara grå som bilden ovan. Vad tycker du? Jag tänkte att mina läsare skulle få vara med och tycke till! Kommentarer mottages tacksamt!!! Du har ända fram till fredag på dig att lämna din kommentar. För nästa helg planerar jag att avsluta projektet.


Den fortsatta processen av tavlan fortsatte så här: Jag limmade fast dörren som jag först hade målat ditt handtag och ett litet mini fönster. Jag skall måla svart i glasrutorna. Så det går i samma still som de övriga fönsterna. Utanför dörren limmade jag fast en gran topp av plast med en kruka av laminerat papper.
Innan krukan sattes fast limmade jag ditt trappan.


Det först fönstret ovanför dörren fick rosa gardiner med struktur. En ljusbrun kruka av papper med målade vita cirklar. Den lila blomman är av filt och bladena av plast. Ampel är en målad kruka med växt av torkad behandlad ljung.


Det andra fönstret ovanför dörren fick en gardinkappa i blommigt tyg. Två krukor av papper och de mossgröna växterna av dun. Dunet kom från min son Christoffers nyinköpta dunjacka. På dragkedjan hängde det en förpackning med lite dun i. Till vad kan man undra?


Det sista stora fönstret fick parad gardiner med spets. Kruka av papper och den gröna växten av samma material som ampel i det första fönstret. Där i klistrade jag fast tre röda plastpärlor. Det sista fönstret i mini variation är vindsfönstret utan gardiner. Där har jag ännu inte målat över teglet.

4 kommentarer:

  1. Är imponerad att huset är så fint. Tycker båda var vackert men teglet snyggast. Hade de varit jag hade jag nog inte idads måla, men måla du;-)

    SvaraRadera
  2. Håller med tidigare om att du ska ha tegel ser också lite mera arbetat på inte bara målad fasad.

    Hälsningar Inga från Närke

    SvaraRadera