lördag 10 mars 2012

Ordningen i Syrummet, men var är symaskinen?


På Maritjohansson fotoutmaning är utmaningen att berätta något om helgen med bild och text om man vill. Utmaningen är öppen för alla och pågår varje vecka. jag brukar delta när jag har något att dela med mig. Denna helgen har jag fått gjort det där som har varit som en börda på min axel länge..... Det har inte vart någon tid eller ork till att sätta igång att sortera, strukturera, markera mitt sy och en del pyssel material i mitt syrum. Det kändes så skönt att det äntligen blev färdigt och jag blev så nöjd. För det räcker med att kika in i bokhyllan så blir jag inspirerad att sätta gång att sy eller att pyssla.


Jag har använt tomkartonger i olika storlekar. Men jag har även blandat med gammaldags lådor. Några har jag ärvt av min farmor och några fyndade jag på loppis i somras. Jag har sorterat och märkt varje lådas innehåll som till exempel spetsar, päls,plastlock, återbruksmaterial som kartong bitar. Jag har mängder av små tygbitar. De har jag sorterat och fördelat i olika färger som blåa tyger, jeans, jultyger, vita tyger med mera.



Så blev rummet. Eftersom jag ännu inte har köpt en bokhylla till på höger sidan har jag ställt, förre detta bananlådor där med tyger i olika färger. I de lådorna är det större tygstycken. 


Rummet ger massor av inspiration, men var är symaskinen? Den var jag tvungen att slänga. Men jag skall snart köpa en ny enkel på Ikea. Så länge har jag lånat min mammas symaskin. Men den har jag i pysselrummet på övervåningen. Jag vågar inte använda den förmycket. För det blir ju ett visst slitage på maskinerna om man kör dem för ofta.

1 kommentar:

  1. Det blev ju en fin hörna där du kan sitta och vara kreativ. Jag la in din länk i Inlikz så den finns med i listan nu!

    SvaraRadera