söndag 14 oktober 2012

Trekantig gardinkappa


Det var dags att byta gardiner i sovrummet. Det känns tråkigt att hänga upp gamla gardiner. Förr var jag alltid så duktig och sydde nytt eller sydde om. Nu har den lusten lagts på hyllan. Denna gardinen har jag inte visat i bloggen tidigare. Jag brukar variera att ha gardinen i köket eller i vårt sovrummet  Men då har jag andra gardiner på sidorna. Det passar inte så bra med spets i köket tycker jag. Dem rosa spetsgardinen har jag sytt som paradgardiner.


Paradgardinerna sitter direkt på gardinstången medan trekants gardinen är fast satt med gammaldags krokar  som hängs ovanpå. 


Jag får en massa positiv energi o blir på gott humör när jag skiftar gardiner. Det blev riktig mys stämning i vårt sovrumsfönster och där fick även den Halloween inspirerade krukan en fin placering, se inlägget: halloween-inspirerad-prydnads-flaska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar