lördag 21 februari 2015

Rabarbermuffins med kokostäcke


Muffinsen har jag själv experimenterat ihop genom grundreceptet som finns på på Toppits paket för stora muffinsformar. Muffinsen som jag har bakat är en balans med surt och sött. Jag har valt glutenfritt mjöl för min son är glutenintolerant. I receptet står det vetemjöl. Väljer du som mig ett glutenfritt mjöl är det samma mängd mjöl.

                                     
                                

På mitt recept har jag tagit bort vaniljsocker och blåbär. Istället har jag tillsatt 3 ½ rabarber som jag har delat i mindre tärningar. Till kokostäcket har jag använt 2 deciliter riven kokos och 2 äggulor.




Följ grundreceptet, men blanda i rabarber tärningarna i smeten och rör om. Klicka sedan ut smeten i formarna upp till hälften av varje form.


Vispa sedan ihop kokostäcket och lägg ungefär 1 matsked på varje muffins innan dem gräddas i ugnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar