onsdag 22 augusti 2012

2012 år utvärdering av Tomat, Paprika och Fjärilsblomster


Mina två paprika plantor har äntligen get resultat. På bilden ser du den paprikan som är störst. På de två plantorna har det börjat bildats mängder av paprika. Precis som förra året vill jag göra en utvärdering hur odlings resultaten blev. Om jag jämför förra årets egna odlingar med detta året så är det stor skillnad. Förra året hade jag mängder av energi och allt gick med glans. Dessutom var humöret på topp. Men i år har det varit segt, misslyckat, energilöst och deppat. Mycket beror på tråkigheter i ens privat liv. Trots att jag kom igång med förodlingen alldeles försent har jag i alla fall fått ihop ett 10 tal stora tomater och en och annan paprika kanske hinner bli färdig innan frosten kommer.


Även Flera blomväxter har växte långsamt. Nu blommar Fjärilblomsten med en vit blomma med lite ljus rosa stänk.


En annan planta av Fjärilsblomster har fått en lila blomma. Den har precis slagit ut. Jag har flera plantor. Det skall bli spännande att se vilken färg dem övriga kommer att få.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar