tisdag 17 juli 2012

Återanvändning av en iphonekartong


Hela dagen har jag knåpat för att få ihop dagens bokstav i fotobrus fotoutmaning där varje dag har en bokstav som tema. I dag är det bokstaven Å. Jag tyckte det var svårt och jag har funderat så det knakar. Men plötsligt kom jag på det, efter att ha bläddrat i min blogg om jag hade något på Å. Självklart att jag skulle bidra med Återvinningsmaterial som jag ständigt skapar med.

I helgen besökte jag http://www.innerstaden.se/index.php/butiker/450-tinzimara.html i Kungsbacka. Där fick jag inspiration till denna tavlan. Tinzimaras tavla var tillverkat i ett annat material med en annan text så det är inte en kopia.


Iphone kartongen passade perfekt som tavla för den är mycket hårdare en vanliga kartonger. Jag gissar på att den innehåller lite plast för att vara ett skyddande ändamål till mobil telefonen. Jag använde bara locket till min blivande tavla och målade alla sidorna utom insidan av locket med vit färg. Observera att jag var tvungen att måla två gånger för att täcka framsidan.


När färgen hade torkat skrev jag ett ord som jag tycker är positivt med akvarell färg på tub. Sen är det bara att hänga den över en spik som du kanske redan har i väggen eller så bankar du upp en.

1 kommentar:

  1. Blev ju nyfiken och måste titta på ditt förra inlägg:) Fint med vänskap!

    SvaraRadera