lördag 11 april 2015

Äpple och Fänkålsallad

                                                           Hej!

Fänkål är en grönsak som jag inte använder så värst mycket i min matlagning. Det är roligt att hitta recpet på nya smaker och ingredienser. Denna salladen smakar lite sting av lakrits eftersom fänkålen har den smaken. Fänkål är en grönsak som jag inte tidigare har ätit. Det gör också att matlagningen blir mer spännande genom att använda nya produkter.


Här ser du receptet. Mycket enkel att göra. Salladen blir godare om den får stå och dra sig någon timme innan serveringen. Jag halverade receptet eftersom vi inte tidigare hade smakat på salladen.


Här har jag redan tagit av skalen på äpplena och ansat fänkålen. Det var innan jag kom på att jag kanske skulle fota lite också.....Men för dig som inte vet hur fänkålen ser ut har jag Googlat och se nedan så du köper rätt grönsak.



Jag valde att riva äpplena och fänkålen på den grova sidan av rivjärnet. Gräslöken klippte jag med saxen. Därefter blandade jag olja, vitvinsvinäger och salt i en lite skål som jag sedan hällde över grönsakerna och rörde om.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar