torsdag 5 april 2012

Blomster angangemang av säsongens blommor


Det var dags att byta blommor i stävan som vi har på altanen. Jag brukar dekorera min altanen med olika plast arrangemang. Altanen är inte isolerad vilket gör att det ännu är för kalt för att vistas där. När det sedan blir varmare ute får vi ett extra rum då vi kan öppna upp altanen. Det finns planer på att längre fram isolera den. Men det som är praktiskt på vintern med den är användningen som kylrum. När vi behöver kyla varm mat snabbt eller när vi har bakat.



Stävan som är en antik och ett minne från min farmors barndom. När dem hade gård och mjölkade korna för hand. Jag har en passion för gamla ting. Jag har även andra ting som är antika som en kaffekvarn som har vart min mormor och morfars, en byrå med en piggtjusare  som var farmor och farfars.


I botten har jag denna gången endast använt en tjock svarvad platta som var en rest av min farfars svarvnings material.


                 Det gröna jag använde i säsongens blomster angagemang var gräs och murgröna.


                 Blommorna var från vänster Påskliljor, vitsippor, gula tulpaner och  Forsitia kvistar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar