lördag 31 december 2011

Nyårshälsning och sammanfattning av årets stora intresse





GOTT NYTT ÅR alla läsare!
Idag är det nyårsafton, alltså årets sista dag. Det är också årets sista inlägg som kommer att avsluta med den sista ”tillbaka blicken” från min bloggstart i juni 2011.
Innan jag börjar berätta kring inlägget skall jag kåsera kring min utveckling som bloggare. Jag tycker att mina blogginlägg har blivit mer levande och det känns som att jag skriver till er läsare även om jag inte kan se er. Ibland får jag visseligen underbara kommentarer från er och det uppskattar jag. Det får nu gärna fortsätta med. När jag startade som blogare kände jag mig väldigt osäker på hur jag skulle skriva, hur jag skulle lägga in bilderna hur designen skulle se ut med mera. Men allt det där utvecklas med tiden och man ändrar och justerar. Vilket gör att även bloggen utvecklas och förändras som kan göra det spännande för läsarna. 

Men som nybörjare blogare är det bra att läsa och få bra tips vad som är bra att tänka på innan man startar sin blogg. Jag försökte söka efter den boken jag läste som hade några år på nacken, men lyckades inte hitta den. Men om jag sammanfattar de viktigaste punkterna från boken så var det att man bör ha ett SYFTE med ämnet som man skall skriva om för att bloggen inte skall dö ut som tyvärr många blogar gör efter en kort tid. Det för att få en bredd publik så skall man koppla sin blogg till olika sök sidor som till exempel Google.

Nu till årets sista kavalkad inlägg.



Fokuset på sommarens  inlägg var på uppdrivningen av olika växter. Eftersom det var mitt nya intresse så var det en stor viktig händelse som var perfekt att skriva och dokumentera om på min blog. Upprivningen startade med mina tomater se länken: http://haggalen.blogspot.com/2011/06/min-tomatodling.html och vidare utvecklingen allt eftersom plantorna växte se länken: http://haggalen.blogspot.com/2011/07/uppdatering-om-min-tomatodling-min.html.

Upprivningen fortsatte hela sommaren och det blev flera olika växt arter och till våren nästa år 2012 kommer jag att fortsätta med mina odlingar och pröva nya växt arter. Då kan jag använda min blogg för att lära mig på vad som var bra och mindre bra och vad jag skall tänka på. För avslutade odling säsongen genom att göra en summering se länken:http://haggalen.blogspot.com/2011/08/utvardering-av-odling-av-gronsaker-och.html





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar