lördag 8 oktober 2011

God, snabb och kalorisnål dessert.

Är du sugen på något söt till kaffet? Jag skall ge dig ett gott tips på en dessert som går snabbt att göra, är kalorisnål och där man inte använder ugnen. Jag har gjort desserten direkt i serverings skålen. Ingredienserna jag har använt är: 1 banan, kakao, riven cocos och pekannötter. Det går ju att kombinera ihop andra ingredienser som passar ens egen smak. När jag är choklad sugen brukar jag försöka hålla mig till kakao och det fungerar bra att få bort suget. Kakao är en ren produkt från kakaobönan och det är inte tillsatt något socker. Jag har skivat bananerna. Ibland varierar jag med att dela bananen på tvären så det blir stavar istället.






Jag tar 1 msk kakao, 1 msk cocos och 4 pekannötter som jag hackar grovt och häller över bananerna. Nu är desserten klar att avnjutas.









Till desserten är det gott att dricka special kaffe.








Special kaffet består av mellanrostad Gevalia bryggkaffe med kanel. Du mäter upp antal kaffekoppar och pulver i din kaffebryggare. 








I kaffepulvret i millita påsen häller du över i ca 1 msk kanel. Kanel är en krydda som hjälper fett bränningen har jag läst. Så den kryddan är bra att äta mycket av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar