tisdag 6 september 2011

Hortensia i kruka får nytt liv i rabatten




Det var en enorm kall vinter förra året som gjorde så att flera av mina växter i trädgården dog. Mina rosor som jag hade på framsidan var några av växterna som blev drabbade. Jag hade fått 2 Hortensia på mitt förra jobb innan de skulle stänga inför semestern i somras. Växterna hade ståt i varsin utekruka på förskolans gård och dem hade rosa blommor. Jag har en blå Hortensia innan som farmor hade planterat när hon bodde i vårt hus. 









Jag grävde upp det som var kvar av rosenbusken och hällde vatten i gropen så det skulle vara ordentligt blött innan jag skulle plantera Hortensia busken.










Spaden som jag grävde med är spetsig nedtill och skaftet på spaden är justerbart. För att det skall passa alla oavsett hur lång man är. Det är den oranga delen längst upp som man justerar in höjden på spaden.










Så stoppade jag ner Hortensian i hållet och fyllde på jord. Den andra Hortensian har jag ännu inte hittat någon plats för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar