fredag 22 maj 2015

Kökstavla


Jag köper sällan material att skapa med för det finns så mycket gratis material från naturen och återvinningsmaterial som till exempel kartonger, frigolitbitar m.m. Mitt miljömedvetna levnadssätt använder jag även i mitt skapande där jag tar vara på material som jag tror kommer att bli användbara till olika projekt. Denna tavla är gjord av en platt frigolitskiva som jag har klistrat tunna spånbitar på går även att använda tjockare kartong (hyllskivorna). Där efter har jag klistrat fast tygspets på varje hyllplan och målat frigolitskivan i grön bets som jag köpt på Panduro. Några av föremålen i vitrinskåpet har jag målat själv. Men flera av föremålen har jag skrivit ut från Googels bildarkiv. Innan jag klistrade fast sakerna tog jag en bit kartong och klistrade fast under varje bild för att dem skall se 3D ut. En liten upphängningsanordning baktill så var tavlan färdig. Tavlan blev billig att göra, jag använde återvinningsmaterial och den var rolig att göra. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar